Wanneer jouw klanten moeten wachten op een bestelling of op een afspraak, kun je ze aan hun lot overlaten. Misschien maken ze een praatje, of kijken ze op hun smartphone of er nieuwe berichten zijn. Je kunt ook extra service verlenen, door ze zelf te vermaken. Wat dacht je van een beeldscherm te installeren met live televisie? Met narrowcasting kun je verder gaan, daarmee ben je zelf een “station” dat precies kan bepalen wat klanten te zien krijgen. Op deze pagina geven we een aantal tips om wachtende klanten beter te vermaken met narrowcasting software.
Wat is narrowcasting?
We spreken van broadcasting wanneer een uitzending voor een grote groep beschikbaar wordt gesteld, denk bijvoorbeeld aan een televisie-uitzending. Narrowcasting is een uitzending voor een specifieke doelgroep en op een specifieke locatie, denk bijvoorbeeld aan een fast-food restaurant of de wachtruimte van een huisarts. Je kunt daarmee de bezoekers informeren of amuseren, het is ook mogelijk om extra inkomsten te genereren middels betaalde advertenties.
Zo werkt narrowcasting software
Je kunt narrowcasting software zien als een combinatie tussen presentatie programma’s zoals PowerPoint, en websites op het internet. Aan de hand van een template, een standaard vormgeving dus, kun je content toevoegen. Dit kunnen tekstpagina’s zijn, afbeeldingen, videoclips en zelfs live beelden zoals televisie of een livestream van internet. Deze presentatie is op ieder moment aan te passen, je kunt pagina’s en content inplannen voor dynamische en up-to-date informatie. Deze presentaties kun je door een professioneel bedrijf laten ontwerpen, het is ook mogelijk om zelf de narrowcasting presentatie invulling te geven en bij te houden.
Klanten vermaken met interessante content
Met zoveel mogelijkheden kan het lastig worden om de juiste content voor klanten te kiezen. Naast informatie moet je ook rekening houden met “engagement”, je wilt de klant zolang mogelijk aan het beeld gekluisterd houden. Dit kan namelijk weer resulteren in extra omzet en meer tevreden klanten. Met onderstaande tips zul jij de klanten optimaal vermaken:
- Lokaal nieuws: Laat af en toe wat nieuws voorbij komen. Dit kan nationaal nieuws zijn, maar ook lokale berichten spreken aan bij het publiek. Van het lokale weerbericht tot aan een ongeluk op de ring, dit soort praktische informatie wordt zeker gewaardeerd.
- Nieuwe producten en diensten: Jouw klanten bestellen altijd weer hetzelfde. Weten ze eigenlijk wel dat er nieuwe producten op de menukaart staan? Laat een sappige hamburger zien, of informeer de klant over een nieuwe verzekering. Dit kan in het vervolggesprek ter sprake komen.
- Bewegende beelden: Slides met een overgang zien er al dynamisch uit, met video grijp je écht de aandacht. Wissel tekstpagina’s af met een korte video, een commercial of misschien een uitleg over de gang van zaken in de winkel.
- Beeld boven geluid: Je kunt een live feed laten zien van een televisiestation (houd rekening met de rechten!), maar veel video is afhankelijk van audio. Bij narrowcasting moet je vooral visueel werken. Gebruik titels in plaats van een voice-over, en zorg voor kleurrijke beelden met wisselend palet. Zo trek je de aandacht van de klant.
Dit zijn slechts enkele mogelijkheden die je met narrowcasting kunt realiseren. Laat je inspireren door uitzendingen te bekijken in de winkel, op kantoor en in wachtruimtes. Of laat je anno deze tijd ook inspireren door de nieuwe technologie omtrent NFT creaties, lees hierover meer op: www.nftsmarketing.com Wat vind jij interessant?