Wanneer je een bedrijf hebt dan is het belangrijk om te adverteren. In 2019 gebeurt het adverteren op verschillende manieren. Waar vroeger een grote advertentie in de kranten of magazines voor veel bedrijven adverteren was is het nu veel meer. Advertenties in magazines en kranten of het adverteren op de televisie wordt steeds minder gedaan. Online adverteren is “the way to go”. Graag vertellen we er meer over.
Online adverteren
Het is goed om de massa online te bereiken. Het kan heel gemakkelijk en goed door het internet te gebruiken. Iedereen gebruikt immers Facebook, Twitter, LinkedIn of Instagram. Op deze platformen is het mogelijk om te adverteren. Ook is social media op verschillende andere manieren in te zetten. Denk aan virale acties waarbij mensen op hun social media een bericht delen over jouw bedrijf.
Je online marketing is afhankelijk van het soort product. Is het een community good? Dus een product wat vaak verkocht wordt? Dan is het slim om te adverteren op Facebook, aangezien mensen onbewust gestimuleerd worden om een aankoop te doen. Bij de duurdere aankopen analyseert men veel meer, door bijvoorbeeld reviews te lezen en het product daadwerkelijk te zien.
Influencers
Naast online adverteren of een sneeuwbaleffect maken is het goed om influencers in te zetten. Hierbij delen mensen met een groot bereik binnen jouw doelgroep berichten over jouw bedrijf. Het is een ideale manier om zo meer klanten te krijgen. Het is een effectieve manier van adverteren. Er zijn steeds meer bureaus welke zich richten op de influencers met een kleiner bereik. De kosten zijn lager en het effect kan hoger zijn. Het is wel belangrijk om een complete campagne te voeren om een goed effect te krijgen.
Pas wel goed op als je zaken gaat doen met influencers. Zij kunnen behoorlijk veel geld vragen en hoge eisen stellen. Vraag jezelf dus echt af of je product goed past bij de doelgroepen of de influencer past bij het merk.
Offline is nog steeds belangrijk
Hoewel online adverteren de overhand krijgt is het belangrijk om offline niet te vergeten. Denk aan visitekaartjes kopen, brochures of het netwerken met anderen. Het zijn ook goede manieren om meer klanten te krijgen. Het is ondersteunend aan het adverteren op het internet. De mix tussen online en offline adverteren zorgt voor een nog beter resultaat. Uiteindelijk is het doel om meer klanten te krijgen. De manier waarop is uiteindelijk van minder belang.