Het is belangrijk om alle manieren van adverteren te proberen. We geven graag een aantal ideeën om te adverteren. Het is belangrijk om te zorgen voor een effectieve manier om te adverteren en je geld uit te geven.
Test nieuwe zaken uit
Er zijn veel manieren om te adverteren. Het is belangrijk om uit te testen wat werkt en wat niet werkt. Het is soms verrassend hoe een koe een haas vangt en hoe een bedrijf met slim adverteren klanten krijgt. Misschien krijg je nieuwe ideeën bij de koffieautomaten voor op kantoor. Het is dan een kwestie van toepassen en uitproberen.
Waar een kop koffie allemaal niet goed voor is
Sta je op een beurs? Een kop koffie doet wonderen! Door dingen gratis weg te geven, zoals een kop koffie en een koekje krijgt de potentiële klant onbewust het gevoel om iets terug te doen. Het principe van wederkerigheid wordt dit ook wel genoemd. De populaire spreker Cialdini heeft 7 principes ontwikkeld die van invloed zijn op het aankoopproces. Wederkerigheid is daar een van. Daarom wordt er ook zowel dingen gratis weggegeven. Je hebt tegenwoordig zoveel reclame waarbij er dingen worden weggegooid! Maar echt gratis is het meestal niet. Het bedrijf wilt meestal wat van je terug…
Kies de plekken waar je klanten zijn
Het is belangrijk om de advertenties op de juiste plek te plaatsen. Zoek uit waar je potentiële klanten komen. Het is de beste plek om te adverteren. Het kan offline zijn bij de bibliotheek als het lezers zijn, een billboard bij de weg als het autorijders zijn en sponsoring bij het sportveld voor een sportzaak. Het is vaak eenvoudiger dan men denkt.
Informatieve advertenties
Kies voor reclame welke informatief is en de mensen wat leert. Het goede gevoel overheerst dan en er wordt een connectie gemaakt. Het is mogelijk om met zo min mogelijk frictie reclame te maken. Reclame hoeft niet vervelend of irritant te zijn.
Mond op mond reclame
Help mensen om over jouw bedrijf te praten. Zorg ervoor dat je top of mind bent bij je klanten. Hierdoor zullen mensen meer mond op mond reclame verzorgen. Het kan door regelmatig contact te hebben met de klanten. Denk hierbij aan een telefoontje, e-mail, relatiemagazine of een andere manier om onder de aandacht te blijven bij de klanten.
Doe wat anders
Het is belangrijk om op een unieke manier reclame te maken. Geef eens een ongekend hoge kortingsactie of maak een mooie combinatie deal met meerdere bedrijven tegelijk.