Het is goed om te adverteren om meer bekendheid te krijgen en meer klanten. Een goede campagne hoeft niet duur te zijn. Het is mogelijk om op een goedkope manier te adverteren. Het mogelijk om voor een paar tientjes te adverteren op Facebook, LinkedIn, Twitter of bijvoorbeeld ergens anders. Naast online adverteren kun je ook offline adverteren. Goedkoop adverteren is op het internet echter wat gemakkelijker. Laten we een aantal opties bespreken.
Direct marketing
Kijk naar de mogelijkheden om een direct marketing campagne op te zetten. Stuur gericht een brief naar mensen of bedrijven binnen de doelgroep. Vervolgens is het goed om niet één brief te versturen maar meerdere. Zet een complete campagne op om zo meer klanten te krijgen.
Retargeting
Het is goed om te adverteren richting de mensen welke je website bezocht hebben. Mensen die al een keer je website hebben bezocht kun je helpen om nog een keer terug te komen. Retargeting is de term die wordt gebruikt om alleen bezoekers van de website advertenties te tonen. Mensen die nog net niet overstag waren om een klant te worden.
Adverteren in lege winkels
Het is goed om ook alternatieven te zoeken om te adverteren. Het is goed om een advertentie te plaatsen in een leegstaande winkel. Er komen veel bezoekers langslopen waardoor het een ideale plek is. Met raamfolie is het mogelijk om een mooie advertentie te plaatsen op de winkelramen. Heb je raamfolie nodig? Dan zijn er verschillende opties om het aan te schaffen. Het beste is het om het via het internet te doen. Het hoeft ook helemaal niet duur te zijn.
Flyers printen
Het is ook mogelijk om flyers te printen en dan te verspreiden. Het printen van flyers is niet duur. Vervolgens kun je het laten verspreiden in de buurt van je winkel. Voor een bakker, slager en supermarkt is het een goede manier van marketing.
Schakel je netwerk in
Veel mensen zitten niet te wachten wanneer ze ongevraagd benaderd worden door een ondernemer. Vraag daarom aan je netwerk of ze nog mensen weten die jij kan helpen. Zo vervul je echt iemands behoefte.
Denk verder vooruit. Hiermee wordt bedoeld dat je een doelstelling met de potentiële klant maakt. Vraag bijvoorbeeld aan degene: hoeveel klanten zou je binnen een maand op je website of winkel willen hebben? Door echt mee te denken en zelfvertrouwen uit te stralen ben jij van toegevoegde waarde voor je klant!