Nog maar 1 maand en dan beginnen de feestdagen weer. Uit onderzoek is gebleken dat webshops de meeste producten verkopen in deze tijd van het jaar. Daarom is het belangrijk dat jij als online marketeer ervoor zorgt dat je alles zo goed mogelijk optimaliseert en dat je klaar bent voor de drukte van de feestdagen. Hieronder lees je de online marketing tips voor de feestdagen.
Online marketing tips voor de feestdagen voor 2017
Hieronder vind je een aantal online marketing tips voor de feestdagen, zodat jouw website helemaal klaar is voor bezoekers en de maand december.
1. Uiterlijk van de hoofdpagina
Zorg dat je hoofdpagina een soort van etalage is. Begin nu met een etalage voor Sinterklaas. Op deze manier zullen mensen minder snel je website verlaten, omdat ze zien dat je bezig bent met de feestdagen. Je hoeft niet heel je website aan te passen op de feestdagen, alleen je hoofdpagina kan in veel gevallen al voldoende zijn.
2. Gebruik social media als standaard
Voor de online marketing wereld is social media al een belangrijk punt dat niet overgeslagen mag worden. Maar tijdens de feestdagen is social media eigenlijk nog belangrijker. Vaak weten mensen niet wat ze hun geliefde, kinderen, vader en moeder, opa of oma moeten geven met de feestdagen. Zorg dus dat je goed adverteert op social media zodat mensen ideeën kunnen krijgen en bij jou kopen. Breidt je doelgroep op facebook voor deze tijd van het jaar uit en zorg dat je zo een groter publiek kan bereiken. Daarnaast is het belangrijk dat je creatief bent in je facebookposts en dat je ook je facebookpagina aanpast aan de feestdagen.
3. Speciale kortingen en acties
Denk ook aan leuke kortingen en acties tijdens de feestdagen. Op deze manier kan je een aantal producten beter onder de aandacht krijgen van je bezoekers. Een leuke actie kan zijn, dat het gratis ingepakt wordt. Dit is vaak een leuke toevoeging aan je aankoop. Indien je normaal niet een 24 uur levering kan geven, probeer dit dan in december wel te doen. Ook dit kan een actie zijn natuurlijk. Vaak worden cadeaus last minute nog gekocht dus zorg ervoor dat je een 24 uur levering kan garanderen.
4. E-mailmarketing
Indien je een groot e-mailadressen bestand hebt, zorg dan ook dat je hier gebruik van maakt tijdens de feestdagen. Gebruik deze om de acties en kortingen bij je bezoekers/klanten te kunnen overbrengen. Laat in deze mail ook een aantal producten zien, zodat je ze inspiratie kan laten opdoen.