Heel veel mensen zijn al bekend met narrowcasting. Er is al een hoop over bekend en er zijn een hoop mogelijkheden. Soms zijn deze zo toereikend, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Dit is geen probleem, want in dit artikel zullen we je helemaal bijpraten. Stap je over op narrowcasting? Of wacht je er nog mee? Hoe implementeer je narrow casting in je bedrijf? In dit artikel behandelen we het begrip narrow casting, en wat dit doet voor jouw bedrijf.
Het verschil tussen digital signage of narrow casting.
Wat is het nu? Is het digital signage of narrow casting? Dit zijn allebei goede antwoorden. Over deze twee termen ontstaat nog wel eens onduidelijkheid. Maar de termen komen in feite op hetzelfde neer. Beide gaan ze over informatieverstrekking aan een gespecificeerde groep op een speciaal uitgekozen plek met een duidelijke boodschap. Dit zorgt er voor dat narrow casting voor zowel grote als kleine bedrijven een interessante optie is, want de mogelijkheden lijken soms geen einde te kennen. Wat voor een bedrijf je ook hebt. narrow casting is een bewezen effectieve strategie om jouw boodschap bij de mensen te krijgen
Waarom is narrow casting zo gewild?
Dit heeft te maken met het feit dat je zo verschrikkelijk veel toepassingen hebt die het mogelijk maken om indirect te communiceren met een publiek dat erg uiteenloopt. Daarnaast is narrow casting makkelijk te implementeren in een bedrijf. Het is ook betaalbaar en schaalbaar. Het maakt niet uit of je nu een huisarts of slager bent, wanneer je narrow casting gebruikt dan trek je altijd de aandacht. En deze aandacht kan de sleutel zijn richting een groter succes. Uit onderzoek is gebleken dat voor de voedselindustrie er een bedrijf geweest is waar narrow casting zorgde voor een omzetstijging van 49 procent voor één product!
Hoe laat je narrow casting werken voor jouw bedrijf?
Er zijn twee grote onderdelen, namelijk software en hardware. Maar, hiermee ben je nog verre van het resultaat dat je wilt. Voor narrow casting hebt je inspirerende ideeën nodig. Want, met een regulier idee zul je er niet komen, je moet jezelf tot uitzondering maken met jouw boodschap.
De hardware is een eenmalige kostenpost. Je koopt de schermen en een apparaat om de media mee te kunnen afspelen. Daarnaast moet je de schermen met de mediaspeler verbinden.
Daarnaast is software een belangrijk aspect, dit zorgt ervoor dat je de media ook daadwerkelijk kunt afspelen. Dit komt meestal in de vorm van een abonnement. Hiermee kun je de daadwerkelijke content gaan maken. Dit doe je via een laptop of PC. Wanneer de lijst compleet gemaakt is dan kun je deze uploaden richting een online server. Deze kan vervolgens worden weergegeven op de beeldschermen.
Het is uitermate belangrijk om er zeker van te zijn dat je beschikt over de juiste beeldschermen. Dit bespaart je een hoop vervelende situaties in de toekomst. Je hebt een goed goed narrowcasting scherm nodig, investeer daar in. Een professioneel narrowcasting scherm dat echt voor narrow casting bedoeld zijn kan kwalitatief beeld leveren voor 24 uur lang. Consumenten Schermen kun je gebruiken, maar dit is ten zeerste af te raden. Dit is simpelweg omdat dit soort beeldschermen gevoelig zijn voor storingen, en ze zijn bij lange na niet in staat om de kwaliteit te leveren die narrow casting schermen wel kunnen geven. De investering zal zich terug betalen, want je haalt het absolute maximum uit de software die je hebt.
Hoe maak je nu het verschil met narrow casting?
Het is belangrijk om te bekijken wat je wilt bereiken met narrow casting. Hoe wil je gaan zorgen voor een groter succes? Wat is er belangrijk voor jouw publiek? Wat gaat de factor zijn die gaat bepalen om te kiezen voor jouw product? Krijgen ze de juiste informatie met de juiste hoeveelheden? Voelen ze zich meer op hun gemak met jouw informatie of is het juist iets wat ze wellicht laat afknappen?
Dit zijn allemaal vragen waar je over na moet denken. De details beslissen of jij succesvol wordt of niet. Je zult diep moeten gaan om te slagen, maar wanneer dit lukt dan is dit het volkomen waard. Het is niet zo maar een of andere marketingstrategie. Het kan echt dat hogere level halen waar je al zo lang naar op zoek bent. Je kunt klanten trekken die van te voren jouw bedrijf wellicht niet eens zagen in hun gehaastheid. Maar, met narrow casting kun je dat extra stapje maken om wél de aandacht te trekken. Dus, ermee starten is altijd een weg naar succes!