Je bent eigenlijk nooit vrij als ondernemer. Het is essentieel om bereikbaar te zijn met het kantoor. Wanneer je dit juist organiseert hoeft het geen probleem te zijn. Graag delen we onze tips.
Bereikbaar op de juiste tijden
Het is belangrijk om op de juiste tijdstippen bereikbaar te zijn voor je klanten. Het is mogelijk om tijdens kantooruren bereikbaar te zijn. Ook kun je dag en nacht bereikbaar te zijn. Het laatste kun je doen door een telefoondienst in te schakelen. De telefoondienst kan dan de telefoontjes aannemen wanneer het kantoor zelf niet open is.
Aanwezig op het internet
Het is vandaag de dag belangrijk om ook naast een telefonische bereikbaarheid op andere manieren bereikbaar te zijn. Denk hierbij aan de eigen website met een contactformulier. Daarnaast is het goed om een e-mailadres te hebben. Daarnaast zijn er nog de andere opties zoals Facebook Messenger en WhatsApp. Het zijn alternatieven om goed bereikbaar te zijn.
Een goed netwerk
Het is mogelijk om met de juiste netwerkoplossingen overal toegang te krijgen tot de bedrijfsgegevens. Het is zo mogelijk om op meerdere plekken te werken. Het is een slimme manier van werken. Het maakt het mogelijk om toch te beschikken over de gegevens welke binnen het bedrijfsnetwerk aanwezig zijn. Hierdoor kan de ondernemer en het personeel op iedere gewenste plek werken. Een veilige verbinding maakt het mogelijk om dan zonder dat de klanten het in de gaten hebben ze te woord te staan. Het zorgt voor een optimale bereikbaarheid en daarnaast ook meer flexibiliteit voor de ondernemer.
Een personal assistent
Kijk naar de opties om een personal assistent in te huren die zorgt voor een perfecte bereikbaarheid per telefoon en ook op het internet. Het is mogelijk om zo te zorgen voor een optimale bereikbaarheid. De kosten van een personal assistent hoeven trouwens niet eens hoog te zijn.
Een back-up
Tot slot: Wanneer je echt urgente zaken verricht moet je altijd zorgen voor een back-up. Als je bijvoorbeeld een vastgoedbeheerder bent en het netwerk ligt eruit, dan is het verstandig om de klantenservice open te houden voor een derde partij. Zij communiceren vervolgens door naar de vastgoedbeheerder.
Dit komt ook de reputatie ten goede. Je laat namelijk zien dat je ten alle tijden klaar kan staan voor je klanten. Dit bepaalt de indruk van je klanten over jou. Misschien komt het ook in de publiciteit! Kortom, wees dus altijd bereikbaar, ondanks dat je niet altijd zelf hoeft op te nemen…