Als je een ondernemer bent droom je er waarschijnlijk van om je eigen e-commerce winkel te starten en een bedrijf op te bouwen dat je een gevoel van prestatie en vrijheid geeft.
Helaas gaan de meeste mensen niet door met het starten van een e-commercebedrijf omdat ze niet weten waar ze moeten beginnen. E-commercebedrijven floreren. Met een wereldwijde verkoop van e-commerce in de detailhandel in 2021 van bijna € 5 miljard, is het nooit een beter moment geweest om een online bedrijf te starten.
De toekomst van e-commerce ziet er rooskleurig uit. Maar het starten van een online bedrijf is hard werken en vereist veel stappen en beslissingen die op het juiste moment moeten worden genomen.
Hoe een e-commercebedrijf te starten?
We weten dat online winkelen booming is. Dus, hoe start je realistisch gezien een online bedrijf?
Om je te helpen is er Shopify. Het helpt bij het onderzoeken, lanceren en laten groeien van een winstgevende e-commerce-startup. Je kunt gemakkelijk een shopify webshop laten bouwen.
Een product zoeken om te verkopen
De eerste stap bij het bouwen van een e-commerce website is weten welke producten je direct aan de consument wilt verkopen. Dit is vaak het meest uitdagende onderdeel van het starten van een nieuw online bedrijf.
Je idee evalueren
Als je eenmaal een productidee in gedachten hebt, hoe weet je dan of het zal verkopen? Newfive kan je helpen om daar achter te komen.
Veel onafhankelijke retailers staan daarnaast voor een uitdagende weg. Door jouw fysieke bedrijf online te verplaatsen, kun je deze storm doorstaan, cashflow genereren en een veerkrachtiger bedrijf opbouwen. Je moet een goede e-commerce oplossing vinden om jouw winkel op te bouwen, met Shopify.
Onderzoek je concurrentie
Je hebt jouw product gevonden, het potentieel ervan geëvalueerd en een leverancier gevonden. Maar voordat je daarop ingaat, moet je jouw concurrentie grondig onderzoeken, zodat je weet waar je mee te maken hebt en hoe je jouw bedrijf kunt onderscheiden van dat van hen.
Een businessplan schrijven
Nu jouw concurrentieonderzoek is voltooid, is het tijd om jouw bedrijfsplan te schrijven. Een businessplan is een stappenplan dat helpt om jouw ideeën en gedachten bij elkaar te brengen. Een businessplan is van vitaal belang om te bepalen waaraan jij prioriteit moet geven en hoe je potentiële klanten effectief kunt bereiken.
Kies een bedrijfsnaam
Afgezien van het vinden van een echt product om online te verkopen, is een andere uitdagende beslissing het bepalen van jouw bedrijfs- of merknaam en het kiezen van een geschikte en beschikbare domeinnaam.
Een logo maken
Nadat je een gedenkwaardige naam hebt geselecteerd en een bijbehorend domein hebt geregistreerd, is het tijd om een eenvoudig logo te maken. Dit kan ook weer gemakkelijk met Shopify
Zoekmachineoptimalisatie (SEO) begrijpen
Je bent bijna klaar om te beginnen met het bouwen van jouw online winkel. Voordat je er echter op ingaat, moet je de basisprincipes van zoekmachineoptimalisatie begrijpen, zodat je jouw site en pagina’s goed kunt structureren voor Google en andere zoekmachines.
Met een beter begrip van zoekmachines, is het tijd om jouw winkel uit te bouwen. Vergeet niet dat als je problemen ondervindt bij het opzetten van je winkel, je altijd hulp kunt inhuren van Shopify experts.
Voor meer informatie over ondernemen, kijk hier