Bedrijven doen er verstandig aan, om te investeren in een professionele huisstijl. De huisstijl bepaalt wat de eerste indruk is, die je op potentiële klanten achterlaat. Daarbij draagt het bij aan de snelheid waarmee het benodigde aantal contactmomenten bereikt wordt om een potentiële klant een aankoop te laten doen. In dit artikel zetten we de belangrijkste redenen om te kiezen voor een professionele huisstijl voor je op een rijtje.
#1: laat een goede indruk achter op consumenten
Een professionele huisstijl draagt bij aan de betrouwbaarheid van je onderneming. Potentiële klanten zullen een product sneller afnemen bij een partij met een betrouwbare uitstraling. In het bijzonder, nu steeds meer aankopen online gedaan worden.
#2: onderscheid jezelf van concurrenten
Met een unieke huisstijl onderscheid je jezelf van de concurrentie. Zou je een generiek logo gebruiken, dan is de kans relatief klein dat een consument je direct onderscheid van een andere partij binnen de markt. Onderscheidend vermogen en een unieke uitstraling van je huisstijl is essentieel om in een markt met veel concurrentie op te vallen bij je doelgroep.
#3: bespaar tijd met een professionele huisstijl
Wanneer je zelf aan de slag gaat met de ontwikkeling van een huisstijl, kost dit normaliter ontzettend veel tijd. Door hier een vormgever voor in te schakelen kun je deze tijd gebruiken om je te focussen op de zaken die er echt toe doen voor je organisatie. Daarnaast is het ontwikkelen van een professionele huisstijl écht een specialisme. Als je dit zelf doet is de kans groot dat de huisstijl minder krachtig is dan dat je dit werk uitbesteedt aan een vormgever.
#4: versnel het aankoopproces van een klant
Consumenten hebben zeven contactmomenten nodig, alvorens zij een product bij je aanschaffen. Je versnelt dit proces door voor een unieke en professionele huisstijl te kiezen. Een uniek logo valt op, waardoor het benodigde aantal contactmomenten eerder behaald wordt.
#5: investeer in de toekomst van je organisatie
Alles bij elkaar is de investering in een professionele huisstijl een investering in de toekomst van je organisatie. Je hoeft een huisstijl in de basis maar één keer te laten ontwerpen. Op het moment dat deze verouderd begint te worden, kun je deze met kleine aanpassingen van een update voorzien.
Nieuwe huisstijl laten maken? Dat kan voordelig bij Logo Snel, dé specialist op het gebied van logo en huisstijl ontwerp!